Płyta SKRZYDEŁKA zawiera piosenki z muzycznego spektaklu pod tym samym tytułem, którego premiera odbyła się w lutym 2001 roku.
Przekazujemy w Państwa ręce płytę z piosenkami jednej z najwybitniejszych polskich wokalistek – Grażyny Łobaszewskiej, kompozytorki i autorki wielu śpiewanych przez siebie utworów. Fenomen ponadczasowości tej Artystki tkwi w Jej ogromnym talencie, silnej osobowości, wielkiej wrażliwości, a także wyjątkowości wykonywanego przez Nią repertuaru z gatunku pop – soul, funky, jazz – rock.
Muzyka: Jacek Piotrowski, słowa: Dorota Czupkiewicz
PIOSENKI:
1. NORMALNI LUDZIE
2. MAMY, MAMY, MAMY
3. KUPIŁA MATECZKA
4. DALCZEGO JESTEŚ INNY?
5. PIOSENKA O GADŻETACH
6. MOŻE NAM COŚ Z NIEBA SPADNIE
WERSJE INSTRUMENTALNE I PODKŁADY:
7. DZIECKO
8. URODZINY
9. NORMALNI LUDZIE
10. MAMY, MAMY, MAMY
11. KUPIŁA MATECZKA
12. DALCZEGO JESTEŚ INNY?
14. RODZINA
15. KOLĘDA
16. WOLNOŚĆ
17. MOŻE NAM COŚ Z NIEBA SPADNIE
18. JESTEM DOROSŁY
ŚPIEWAJĄ:
Julia Czaplińska, Marta Juźwin, Marika Koasidis, Karolina Kocberska, Kajetan Lewandowski, Małgorzata Majda, Monika Nowicka, Mariusz Oborski, Anna Witkowska, Alicja Zakrzewska.
GRAJĄ:
Jacek Piotrowski – instrumenty klawiszowe, Bartek Jakubiec – gitary
STUDIO:
mastering – Grzegorz Piwkowski, Jacek Piotrowski – programowani, Jacek Piotrowski, Monika Malec – produkcja nagrań (Studio DOROŻKARNIA)
OPIEKA ARTYSTYCZNA: Anna Michalak
PROJEKT GRAFICZNY OKŁADKI: Grzegorz Pohl
Nagrań dokonano w październiku i grudniu 2001 w Studio DOROŻKARNIA
Spektakl oraz płyta powstała dzięki pomocy Gminy Warszawa – Centrum
DLACZEGO PŁYTA SKRZYDEŁKA JEST WYJĄTKOWA
Płyta SKRZYDEŁKA zawiera piosenki z muzycznego spektaklu pod tym samym tytułem, którego premiera odbyła się w lutym 2001 roku.
Tekst Małgorzaty Jokiel powstał, gdy autorka miała 14 lat. Od czasu narodzin nie stracił nic na swojej aktualności – można bez przesady stwierdzić, że ewoluuje wraz z otaczającą rzeczywistością. Odkąd sięgamy pamięcią problem wychowywania dzieci w kulcie pieniądza towarzyszy naszej codzienności niemal niezmiennie. Być może uniwersalnością tematu należy tłumaczyć fakt, że Skrzydełka – zanim trafiły do Dorożkarni – wędrowały po wielu scenach (nie tylko krajowych) wszędzie odnosząc ogromne sukcesy.
Spektakl opowiada o przeciętnej na pozór rodzinie, dla której najwyższą wartością są dobra materialne i nawet pojawienie się dziecka nie zmienia jej nastawienia do świata. Skrzydełka to spektakl, który opowiada o dwóch światach – materialnym, brudnym i brzydkim świecie dorosłych oraz o pięknym, bajkowym, niemalże idealnym świecie dziecka.
TWÓRCY SPEKTAKLU:
reżyseria: Grzegorz Pohl
muzyka: Jacek Piotrowski
słowa: Dorota Czupkiewicz
choreografia: Beata Urbańska
przygotowanie wokalne: Monika Malec
Na płycie znajdują się materiały archiwalne. Płyty nie można kupić.
Każdego roku wydawana jest też specjalna płyta z utworami świątecznymi. Dorożkarniowe kolędy są projektem niemalże rodzinnym, ponieważ w nagraniach udział biorą dzieci i młodzież z wielu grup, a czasem też pracownicy DOROŻKARNI. Twórcami zapewniającymi ciekawe wykonanie i nowe aranżacje do wszystkich płyt są Monika Malec i Jacek Piotrowski.
Aranżacja: Jacek Piotrowski
1. BÓG SIĘ RODZI
2. CICHA NOC
3. JEZUS MALUSIEŃKI
4. LULAJŻE JEZUNIU
5. PRZYBIEŻELI DO BETLEJEM
6. TRYUMFY
7. WŚRÓD NOCNEJ CISZY
8. W ŻŁOBIE LEŻY
WYKONANIE:
dzieci i młodzież z zespołów: Studio Piosenki TŁOCZNIA DŹWIĘKÓW, Dziecięcy Odjazd Muzyczny DOM,Teatr ZAMIAST,oraz zespół instrumentalny pod kier. Jacka Piotrowskiego.
Jacek Piotrowski – aranżacja,
Monika Malec – opieka artystyczna, przygotowanie wokalne
Jacek Piotrowski, Monika Malec – produkcja muzyczna
Jacek Piotrowski – realizacja dźwieku (Studio DOROŻKARNIA),
Grzegorz Pohl – projekt okładek CD
Anna Michalak – producent
Produkcja – Dorożkarnia
Nagrań dokonano w Studiu Dorożkarnia
SEMINARIUM dla animatorów, edukatorów, nauczycieli:
Teatr Kamienica, aleje Solidarności 93
Seminarium dla animatorów, nauczycieli, edukatorów i wszystkich interesujących się historią lokalną. W programie wykorzystanie historii lokalnych w budowaniu projektów artystycznych, edukacyjnych i społecznych, prezentacje najciekawszych realizacji z Mazowsza, województwa pomorskiego, regionu Krajny i Krakowa.
Program:
09:45-10:00 – Retro dźwięki na dzień dobry! – Adam Bień.
10:00 – 10:15 – otwarcie seminarium.
10:15 – 10:30 – Historia lokalna a działania Teatru Kamienica– Justyna Sieńczyłło, Zastępca Dyrektora Teatru Kamienica.
10:30 – 10:50 – Historia dla przyszłości – wstępny wykład dr Artura Bojarskiego z Muzeum Historycznego w Legionowie filii Piaski.
11:00 – 12:00 – Pokuć– monodram Szymona Majchrzaka w reż. Ewy Czapik–Kowalewskiej ze Studia im. Ziembińskich w Koszalinie; rozmowa z realizatorami.
12:00 – 12:30 – Karolewo 1939 – czyli jak dramatyczne historie z przeszłości mogą inspirować współczesne społeczeństwo do współdziałania, na podstawie doświadczeń z realizacji filmu o niemieckim obozie koncentracyjnym w Karolewie oraz w oparciu o inne projekty filmowe – Sebastian Bartkowski z Unisławskiego Instytutu Filmowego UTH, członek Komitetu Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa IPN w Gdańsku.
12:30 – 13:00 – Stara muzyka wiejska a miasto – Dorota Murzynowska z Ambasady Muzyki Tradycyjnej?
13:00 – 13:20 – Teatralne żywioły – w stronę muzyki. Prezentacja projektu artystycznego nagrodzonego przez Warszawski Program Edukacji Kulturalnej – Magdalena Dakowska.
13:20 – 13:50 – Czy odpowiedź na trendy w dziedzinie gier może dotykać tematyki historycznej? Jak zachęcić historią lokalną do międzypokoleniowego współdziałania? Prezentacja gry planszowej Korzenie Siekierek – Wacław Leśniewski.
13:50 – 14.30 – przerwa na kawę. Podczas przerwy będzie możliwość zagrania w grę planszową Korzenie Siekierek pod kierunkiem Wacława Leśniewskiego, a także wzięcia udziału w akcji pod hasłem Strzel sobie monidło.
14:30 – 14:40 – Na skrzydłach historii lokalnej(muzyka) – jak z historycznej opowieści uczynić zabawę muzyczną? – Łukasz Rynkowski.
14:40 – 15:00 – Historia źródłem inspiracji dla teatru – prezentacja doświadczeń Betiny Dubiel z Klubu Dowództwa Garnizonu Warszawa.
15:10 – 15:30- Kobiety siekierkowskie – audio – dokument o losach kobiet z Siekierek w czasie wojennym i tuż po jego zakończeniu- Katarzyna Pągowska.
15:30 – 16:00 – przerwa techniczna, kawa.
16:00 – 16:50 – Kredens (Na skrzydłach historii)– w reż. Aleksandry Olszewskiej i Dariusza Sikorskiego. Spektakl dofinansowany z Funduszu Biura Niepodległa. Rozmowa z realizatorami.
Poznanie metod i technik zdobywania informacji, dokumentów, relacji i opowieści (w tym przedmiotów i pamiątek), które będą podstawą do dalszej pracy. Prezentacja zdobytych materiałów, wstępne prace nad interpretacją ich treści, próba stworzenia dokumentu, służącego dalszej pracy o charakterze artystycznym.
Analiza zebranych materiałów. Zasady tworzenia dramatu i scenariusza sztuki teatralnej. Praktyczne umiejętności pisania scenariusza – stworzenie wspólnego scenariusza etiudy teatralnej opartej na zebranych materiałach. Podstawowe techniki teatralne. Realizacja wspólnej etiudy teatralnej wg przygotowanego scenariusza.
Warsztaty wokalne – prowadzenie: Łukasz Rynkowski
Jak powstaje piosenka? Tworzenie piosenek, opartych na treściach zgromadzonych materiałów historycznych.
Warsztaty plastyczne – prowadzenie: Magdalena Penczonek i Dorota Kozieradzka
Podstawowe techniki plastyczne. Impresje plastyczne nt zebranych materiałów historycznych. Wyrażenie własnych ekspresji inspirowanych historią własnych rodzin. Realizacja wspólnej wystawy (instalacji) z powstałych prac.
W projekcie uczestniczy młodzież z Wawerskiego Centrum Kultury i z Dorożkarni.
Podopieeczni GPAS – praska młodzież wzięła udział w dwóch warsztatach. W maju uczestniczyli w plenerowych warsztatach fotograficznych. Spacerując po naszym mieście fotografowali warszawski street art.
W czerwcu rozpoczęliśmy warsztaty graficiarskie, w czasie których młodzież uczyła się jak robić szablony, jak malować sprayami, poznała też różne techniki pisania. W trakcie warsztatów uczestnicy wykonali swoje autorskie projekty na fragmentach starych mebli (dnach szuflad) i własnie te prace i fotografie zaprezentujemy 6 lipca na praskim podwórku.
Realizatorzy: Wojciech Wiśniewski, Paweł Libera, Adrian Kondraciuk, Aleksandra Antolak
Projekt sfinansowany z Funduszu Animacji Kultury Warszawski Program Edukacji Kulturalnej 2015-20, projekty rewitalizacyjne w ramach Zintegrowanego Programu Rewitalizacji m. st. Warszawy do 2022 roku.
PODRÓŻE ALICJI
Stylizowane na CO ALICJA ZOBACZYŁA PO DRUGIEJ STRONIE LUSTRA, autor Lewis Carroll.
Spektakl plenerowy zrealizowany przez Teatr Tańca TEST, Teatr Tańca JAZZ i Studio Tańca JAZZ.
Scenariusz, Choreografia: Izabella Borkowska;
Stylizacja: Aleksandra Olszewska;
Reżyseria, Scenografia: Darek Sikorski.
Mała ALICJA dorosła i jest tym lekko sfrustrowana. Stała się ALICJĄ LIDELL. Dziewczyną/Kobietą, która szuka swojego miejsca na ziemi i zadaje mnóstwo pytań. Ciasno jej w swojej codzienności. Zmęczona obowiązkami, pracą, rutyną i nieszczęśliwa młodzieńczą frustracją, postanawia znaleźć swoje miejsce na ziemi. Szuka zatem swojego WONDERLAND.
ALICJA boi się wyruszyć sama. Zwołuje ekipę PRZYJACIÓŁ i z nimi rusza na poszukiwanie CZARYTORIUM. Po drodze wplątuję się w różne przygody, które pozwalają ALICJI na przemyślenie sensu swojej wędrówki. PODRÓŻ obnaża powierzchowność szukania i pytań o przyszłość. PODRÓŻ wyznacza nasze miejsce na Ziemi i odkrywa nasze prawdziwe JA.
Do ALICJI, bogatszej o doświadczenia PODRÓŻY, dociera, że nasz upragniony WONDERLAND jest tam, gdzie my go sami stworzymy. Nasza KRAINA CZARÓW jest tam gdzie akurat jesteśmy. I gdzie są ci, z którymi chcemy być! Każdy może stworzyć swój WONDERLAND! ALICJA staje się KRÓLOWĄ swojej własnej KRAINY CZARÓW i może zarządzać nią (sobą) jak zechce!
Premiera miała miejsce 3 czerwca 2017 podczas Festiwalu Energii Kulturalnej w Łazienkach Królewskich.
Jeśli chcesz w ciekawy sposób spędzić czas w weekendy, zapraszamy do Dorożkarni na cykl warsztatów plastycznych pt. OPOWIEM CI HISTORIĘ.
Zajęcia są darmowe. Odbywają się w soboty od września do listopada 2016 r. w Dorożkarni i Służewskim Domu Kultury. Prowadzą doświadczeni plastycy. W ramach zajęć wyjazd na plener do Łucznicy oraz nauka czerpania papieru. Na koniec cyklu – wystawa powstałych na zajęciach prac w Dorożkarni i Służewskim Domu Kultury.
Tematem przewodnim warsztatów jest historia – prawdziwa lub wymyślona, zaobserwowana, zasłyszana lub z własnych przeżyć uczestników, której przebieg staje się podstawą do powstania jej wizualnej interpretacji. Inspiracją do działań jest sztuka współczesna, książka artystyczna i przykłady różnych obiektów plastycznych. W trakcie warsztatów młodzież i starsze dzieci poznają w wyniku osobistego doświadczenia proces tworzenia plastycznego dzieła współczesnego. Obiekty, które powstaną mają być mieszanką różnych technik plastycznych: malarstwo, kolaż, konstrukcje z różnych materiałów. Częścią działań jest także wykonanie własnego papieru, który stanie się kanwą łączącą wszystkie projekty jako jeden duży cykl obiektów. W tym celu uczestnicy nauczą się wykonać własny papier czerpany, zapoznają się początkowo z technologią wytwarzania takiego papieru, następnie z możliwościami artystycznymi jego wykorzystania, a na końcu zastosują go twórczo w swojej pracy.
W Dorożkarni projekt prowadzi Katarzyna Krasowska. Warsztaty papieru czerpanego odbędą się pod kierunkiem Zofii Bisiak.
Zapraszamy chętnych na kolejne spotkanie 8 października 2016 r. o godz. 12.15. Zajęcia trwają 2 godziny (12.15 – 14.15).
Harmonogram spotkań:
16.10.2016 – plener w Łucznicy, warsztaty papieru czerpanego. Spotkania warsztatowe w Dorożkarni:
8.10.2016,
22.10.2016,
5.11.2016,
12.11.2016,
19.11.2016.
Ilość miejsc ograniczona. Zapisy telefonicznie: 22 841 91 22 lub mailowo: biuro@dorozkarnia.pl
warsztaty w Akademii Łucznica, fot. Katarzyna Krasowska
film Mateusz Ciągło
RAZEM WIĘCEJ
Międzypokoleniowy projekt realizowany przez Izabellę Borkowską – choreograf oraz Dariusza Sikorskiego – reżysera oraz prowadzone przez nich grupy: Teatr Tańca TEST (najstarszy pod względem wieku uczestników) oraz grupy taneczne STEP i TAKT.
Projekt zakłada realizację wspólnych warsztatów tanecznych, które poprowadzą członkowie Teatru Tańca TEST, obecnie już nauczyciele i instruktorzy tańca.
Każdy z prowadzących warsztaty stworzy choreografię, która zostanie zaprezentowana w spektaklu:
Pokażemy proces i progres grup poprzez stworzenie choreografii. Nowe spojrzenie na taniec i pracę z grupami.
Warsztaty partnerowania z Bartkiem Figurskim, fot. Darek Sikorski.
film Mateusz Ciągło
GRAJMY KLASYKĘ. ŚWIĘTOSZKI, CZYLI
PARADA SKĄPCÓW
Projekt zakłada realizację spektaklu inspirowanego twórczością Moliera oraz Wacława Potockiego w wykonaniu młodzieżowej grupy teatralnej Fiakier, w reżyserii Stanisława Dembskiego.
Dotychczas młodzież pracowała nad spektaklami koncentrującymi się na współczesnych tekstach dramaturgicznych. Nie miała jeszcze okazji poznać twórczości siedemnastowiecznych twórców: Moliera uznawanego za jednego z najbardziej teatralnych pisarzy i Wacława Potockiego – wybitnego poety polskiego baroku. Komedie tych autorów bawią i uczą, są dowcipne i lekkie. Dodatkowo o ich atrakcyjności świadczy ponadczasowa aktualność.
W programie projektu znajdą się warsztaty teatralne, które zostaną zorganizowane podczas wyjazdu artystycznego do Zakopanego. Praca warsztatowa poza miejscem zamieszkania jest bardzo cennym doświadczeniem, ponieważ jest bardziej intensywna, uczestników nie rozpraszają codzienne obowiązki i mają oni stały kontakt z artystami prowadzącymi. Równie ważnym elementem jest integracja grupy.
Młodzież będzie uczyć się mówienia wierszem, interpretacji, dykcji, przekazywania emocji bez sztucznego zgrywania. Prowadzący szczególnie zajmą się pracą nad żywym słowem, ćwiczeniem pięknej mowy, sztuką recytacji: siłą, wysokością, barwą, wyrazistością słowa i frazy, pauzą artystyczną.
Młodzież będzie także uczestniczyła w warsztatach z choreografem. Poznają zasady budowania postaci za pomocą ruchu scenicznego adekwatnie do spektaklu opartego na siedemnastowiecznych tekstach.
Uczestnicy projektu poszerzą też swoje doświadczenie sceniczne o umiejętność wykorzystania rekwizytu, kostiumu i scenografii w budowaniu roli. Poznają kanony tej kwestii odnoszące się do epoki.
Zakładana jest realizacja 60 godzin warsztatów: teatralnych i chorograficznych.
film Mateusz Ciągło
OFF/ON – WŁĄCZ SIĘ
Rewitalizacja jako proces niosący ze sobą zmiany w sferze infrastrukturalnej, społecznej i kulturalnej wymaga kompleksowych i długofalowych działań. Dlatego równolegle z projektami infrastrukturalnymi, które już realizowane są w Dzielnicy Praga-Północ, jako ich niezbędne dopełnienie, zostanie zrealizowany projekt kulturalny pobudzający aktywność kulturalną i społeczną praskich dzieci i młodzieży. Projekt wyrównuje szanse życiowe podopiecznych Stowarzyszenia GPAS oraz zapobiegający wykluczeniu społecznemu. Rewitalizacja jest polem do efektywnej współpracy z organizacjami pozarządowymi, które realizują programy skierowane do różnych grup społecznych dlatego partnerem projektu jest Stowarzyszenie Grupa Pedagogiki i Animacji Społecznej Praga Północ – GPAS, które od kilkunastu lat realizuje na Pradze Północ swoje autorskie projekty skierowane do dzieci ulicy.
Dzieci i młodzież podopieczni GPAS, przy wsparciu specjalistów, stworzą i zrealizują swój autorski projekt filmowy od pomysłu do finalnego produktu- filmu. Będzie to sposób na zmianę i rozwój oraz realizację swoich pomysłów i marzeń. Uczestnicy projektu najpierw samodzielnie i demokratycznie, wybiorą temat filmu/reportażu, a następnie sposób jego realizacji. Wszystko od początku do końca będzie zależało od nich. Zdobędą doświadczenie przygotowywania i realizacji projektu. Planując wspólnie wszystkie etapy nauczą się współpracy w grupie, wzajemnego szanowania siebie, swoich pomysłów, nabędą umiejętności komunikacji swoich potrzeb.
Dzieci pod okiem specjalistów zrealizują film o swojej dzielnicy. Na specjalistycznych warsztatach młodzież zrealizuje film przy użyciu profesjonalnego sprzętu. Na drodze do otrzymania gotowego materiału (filmu dokumentalnego lub reportażu) pokonają wszystkie kolejne etapy produkcyjne: narodziny pomysłu, scenariusz, planowanie zdjęć, zdjęcia, montaż i udźwiękowienie.
Październik 2016: Projekt w roku. Zdjęcia kręcimy na ulicach: Środkowej, Inżynierskiej, Czynszowej, 11 Listopada. Zapytaliśmy młodzież dlaczego chcą zrobić ten film. Jak to dlaczego? Dla fejmu!!! – odpowiedzieli.
Koordynatorzy projektu: Aleksandra Antolak, Adrian Kondraciuk, Paweł Libera.
BOOKMEJEKERZY to projekt od dzieci dla dzieci, którego efektem jest audiobook, audiobook niezwykły. W ciągu kilku miesięcy dzieci swój wolny czas zamieniły na ciężką pracę w DOROŻKARNI.
Projekt dofinansowany przez Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach Programu Patriotyzm Jutra. Projekt składa się z: konkursu plastycznego (w którym udział mogą wziąć dzieci i młodzież narodowości polskiej lub mający korzenie polskie, mieszkający poza granicami Polski), warsztatów i koncertu piosenki historycznej oraz pokonkursowych wystaw.
Patronat honorowy nad projektem objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.
KSIĄŻKOZAURY to projekt plastyczno-literacki adresowany do dzieci ze szkół podstawowych (8-12 lat). Celem jest „wyprodukowanie” przez każdego uczestnika własnej książki: napisanie tekstów literackich, wykonanie ilustracji do nich i oprawienie.
Projekt lokalny, jego nazwa wzięła się od nieformalnego, artystycznego stowarzyszenia miłośników Wisły w rejonie wału Zawadowskiego – GRUPY KU WIŚLE. Maja Filipowicz, Iwona Maj, Iga Sturlis-Szydłowska, Jerzy Rogala-Lewicki – są mieszkańcami i sympatykami Siekierek, a przede wszystkim artystami. Do 2005 roku działali osobno, wystawiając w kraju i zagranicą, publikując w prasie. Ich pierwsza wspólna wystawa odbyła się właśnie w 2005 roku, podczas piknikuWspólna ulica, wspólny stół.
CRICOTECA Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora, październik 2024
Gościnnie udział w wydarzeniu „Postrzępy” – multimedialnym spektaklu, studium łączącym taniec, muzykę na żywo i imponujące projekcje multimedialne z choreografią Izabelli Borkowskiej.
10 Ogólnopolski Konkurs Taneczny SoloDuoTrio 2022, Warszawa 3 Miejsce DUO – Milena Maciejewska i Dagmara Rudzińska – choreografia Zadymka.
3 Miejsce TRIO – Milena Maciejewska, Dagmara Rudzińska, Anna Tułodziecka – choreografia Wariatki.
XX Mazowiecki Festiwal Dziecięcej i Młodzieżowej Twórczości Artystycznej ASTERIADA 2022, Warszawa Wyróżnienie – Milena Maciejewska – choreografia maKOmaBIEmaTA.
XIX Mazowiecki Festiwal Dziecięcej i Młodzieżowej Twórczości Artystycznej ASTERIADA 2020, Dom Kultury Włochy, Warszawa I nagroda za spektakl Tkaczki iluzji.
Dance Fest Novi Sad, Serbia 2019 III miejsce w kategorii duo open/senior – Szymon Kleszcz (Teatr Tańca Jazz) i Aleksandra Bechcicka (Slyde DK Śródmieście).
8 Warszawski Konkurs Taneczny SoloDuoTrio 2019 II miejsce duo 21-30 lat: Szymon Kleszcz (Teatr Tańca Jazz) i Aleksandra Bechcicka (Slyde DK Śródmieście); II miejsce trio 21-30 lat: Szymon Kleszcz/Anna Wojciechowska/Urszula Zawadzka (Teatr Tańca Jazz);
18 Festiwal Dziecięcej i Młodzieżowej Twórczości Artystycznej ASTERIADA, Warszawa 2019 I miejsce za widowisko ruchowo-taneczne w kategorii V.
TANIEC PONAD GRANICAMI, Warszawa 2018 Polsko-białoruskie warsztaty taneczne.
New Prague Dance Festival, Czechy 2018 Nagroda DANCING HANDS za ekspresję oraz SPECIAL PERSONAL AWARDS OF THE DIRECTOR NPDF 2018.
I Wojewódzki Przegląd Amatorskiej Twórczości Tanecznej 2018 II miejsce jazz duet w kategorii powyżej 15 lat – Natalia Neuber/Anna Wojciechowska.
7 Warszawski Konkurs Taneczny SoloDuoTrio 2018 I miejsce TRIO kat 16-20 lat: Maja Gilarowska/Aleksandra Kosieradzka/ Joanna Lach; I miejsce DUO kat. 21-30 lat: Paulina Grzęda/Urszula Zawadzka; II miejsce TRIO kat 21-30 lat: Monika Kropidłowska/Natalia Neuber/ Dagmara Rudzińska.
Warszawski Konkurs Taneczny SoloDuoTrio, Warszawa 2017 III miejsce dla tancerek: Monika Kropidłowska/Maja Gilarowska/Natalia Neuber oraz Joanna Lach/Eliza Szewczyk/Joanna Rybacka i wyróżnienie dla trio: Teresa Rucińska/Ola Kosieradzka/Ania Wojciechowska.
16 Mazowiecki Festiwal Dziecięcej i Młodzieżowej Twórczości Artystycznej ASTERIADA, Warszawa 2017 – I miejsce, kat. IV konkurs teatralny za spektakl Poczekalnia – III miejsce, kat. V soliści i duety: Magdalena Rączkowska i Urszula Zawadzka – III miejsce, kat. IV widowisko ruchowo- taneczne.
Teledysk zespołu CEREUS, Warszawa 2017 Występ tancerek: Moniki Kropidłowskiej, Joanny Lach, Anny Tułodzieckiej, Aleksandry Wojciechowskiej na planie teledysku zespołu Cereus. Choreografia – Izabella Borkowska.
5 Warszawski Konkurs Taneczny SoloDuoTrio 2016 II miejsce w kategorii trio liceum (Dagmara Prus, Magdalena Rączkowska, Dagmara Rudzińska) oraz wyróżnienie w kategorii duo studenci (Monika Kropidłowska, Anna Tułodziecka).
III Ogólnopolski Turniej Tańca Nowoczesnego i Współczesnego SKIBA DANCE, Wrocław 2016 3 miejsce Show Dance i 3 miejsce taniec współczesny.
XVIII Przegląd Artystyczny CHARTYNKA, Poznań 2016 III nagroda w kategorii etiuda taneczna.
Najważniejszym celem komunikacji międzyludzkiej jest osiągnięcie porozumienia. Być uważnie słuchanym i zrozumianym daje spełnienie i jest podstawą współpracy oraz relacji z innymi osobami.
Spektakl „BABEL” Teatru Tańca JAZZ porusza problem – dlaczego porozumienie między ludźmi jest tak trudne do zrealizowania? Co jest przyczyną tego stanu, czy można zrzucić odpowiedzialność np. za różnice językowe? Każdy/każda z nas odpowiada za własne myśli, uczucia i czyny. Używany język, który nie jest zrozumiany dla innych, ułatwia czasem odmowę wzięcia na siebie odpowiedzialności za własne uczucia, myśli i czyny.
Spektakl „BABEL”, (luźno oparty na historii o wieży Babel z Biblii), jest przede wszystkim o nadziei, różnicach, poszukiwaniu zrozumienie, bo INNY nie musi znaczyć OBCY.
Teatr Tańca JAZZ w składzie: Paulina Grzęda, Marta Jankiewicz, Joanna Kowalska, Milena Maciejewska, Julia Mańkowska, Dagmara Rudzińska, Paulina Rudzińska, Anna Tułodziecka, Aleksandra Wojciechowska. Anna Wojciechowska, Weronika Wójcik, Urszula Zawadzka-Więch.
Czas pandemii, zespół taneczny w swoim miejscu prób, przychodzi jak zwykle, pomimo ograniczeń, na zajęcia. Zespół wie jednak, że na tej próbie, kończącej nowy spektakl taneczny, będzie postawiona kamera a nagranie zostanie później wykorzystane do realizacji filmu dokumentalnego o nich. Początkowo onieśmieleni obecnością kamery, szybko przechodzą do stałej rutyny próby i naturalnego zachowania. Pojawiają się też prywatne emocje i odczucia, pokazujące indywidualność, stan ducha i osobiste przemyślenia.
Nowy spektakl Teatru Tańca Jazz pod tytułem „LockART” próbuje pokazać, jak ruch wiąże się z przekazywaniem emocji i naszych przeżyć. Taka sama sekwencja taneczna, może być różnie rozumiana, może mieć inne znaczenie dla tancerza/tancerki i osób na widowni.
Teatr Tańca Jazz pokazuje jak bardzo słowa wpływają na taniec lub, jak można poprzez tekst, podkreślić emocje w ruchu albo zupełnie je przekreślić. To wiąże się z interpretacją i odbiorem gestu, tancerzy, tańca a co za tym idzie przekazu i zrozumienia choreografii.
W spektaklu wykorzystywana jest tylko polska muzyka (m.in. Mariusz Januszkiewicz, Mery Spolsky, Sanah, Voo Voo, Kwiat Jabłoni, Renata Przemyk, Kaśka Sochacka, Kasia Moś, Kasia Lins).
Tańczy Teatr Tańca Jazz w składzie: Paulina Grzęda, Marta Jankiewicz, Szymon Kleszcz, Milena Maciejewska, Dagmara Rudzińska, Paulina Rudzińska, Joanna Rybacka, Anna Tułodziecka, Aleksandra Wojciechowska, Anna Wojciechowska, Weronika Wójcik, Urszula Zawadzka
Bal u Wolanda – to spektakl plenerowy, który przygotowaliśmy z okazji 20. urodzin Domu Kultury Dorożkarnia. Otwierając ośrodek kultury w 2000 roku, pokazaliśmy spektakl, nieistniejącego już Teatru Bez Kota pt. Mistrz i Małgorzata, w reż. Darka Sikorskiego i choreografii Izabelli Borkowskiej. Teraz pragniemy nawiązać do tej historii, pokazując uniwersalność powieści Michaiła Bułhakowa oraz osobowości współczesnych uczestników zajęć i przyjaciół Dorożkarni.
Spektakl dedykujemy wszystkim obecnym, byłym i przyszłym osobom związanymi z Dorożkarnią.
Na motywach powieści M. Bułhakowa Mistrz i Małgorzata.
Warszawa – to tutaj teraz Mistrz żyje sobie spokojnie z Małgorzatą i z wierną służącą Nataszą. Małgorzata i Natasza prawie nic się nie zmieniły, żyją niespiesznie opiekując się Mistrzem, który czuje, że się zestarzał, że brak mu sił i poczucia spełnienia. Świat o nich zapomniał, tak jak ludzie zapomnieli o wizycie Szatana w Moskwie. Ale każdego roku, gdy zaczyna się świąteczna pełnia księżyca, Mistrz wspomina bohaterów swojego płonącego rękopisu. Myślami podąża wtedy do parku i zasiada na jednej z ławek, na której niegdyś rozmawiali Iwan Bezdomny z Berliozem, podważając istnienie Jezusa i Szatana. Czuje ból głowy Piłata, strach Fridy i podekscytowanie tłumu. Mistrza zaskakuje Woland, który postanowił odwiedzić go wraz ze swoją świtą i zobaczyć, jak żyją współcześni ludzie, czy nadal nie wierzą w istnienie Szatana?
Pretekstem do wizyty jest bal, gdzie ponownie Małgorzata zostaje Królową i gdzie pojawiają się bohaterowie książki, przeżywając na nowo swoje historie. Jednak pomimo atmosfery dekadenckiej zabawy, czuć pewną nostalgię a nawet niepokój. Zaciera się rzeczywistość z przeszłością, Mistrz robi wewnętrzny rozrachunek z życiem, pojawia się pytanie – co będzie dalej? Odpowiedź może być zawarta zarówno w zapewnieniu Wolanda, że rękopisy nigdy nie płoną, jak i w fakcie, że mistrzowie nie pozostają bez uczniów. Tak jak miał swoich uczniów Jeszua, tak i Mistrz dochował się swojego ucznia. Została nim jego ukochana – Małgorzata. Ona stojąc wiernie przy jego boku, podjęła duchowe przesłanie swego Mistrza, przedłużając tym samym jego istnienie poza granicę fizycznej śmierci. Mistrz podejmuje trudną decyzję, postanawia odejść z Wolandem i jego świtą, pragnie całkowitego spokoju w niebycie. W ostatecznym rozrachunku pokonani przez los męczennicy nie okazują się całkowicie zwyciężeni, bo ludzie, ich czyny i pamięć nie giną. Małgorzata, choć z bólem serca zostaje sama jako strażniczka pamięci Mistrza i jego twórczości.
Spektakl ukazuje świat na pograniczu snu i jawy. Bohaterkami są trzy siostry, które zabiorą widzów w drogę wskazaną przez los. Czy przeznaczenie ma wpływ na przyszłość? Czy przeżywając teraźniejszość pamiętamy o przeszłości? Jak emocje i podejmowane decyzje mogą zaważyć na naszym losie? Czy kierujemy się wiarą, nadzieją i miłością? A może przez życie prowadzą nas strach, zwątpienie i żal?
Choreografia/pomysł/stylizacja: Izabella Borkowska
Reżyseria/scenografia: Darek Sikorski
Muzyka: Agnes Obel, Dead Can Dance, Lisa Gerrard, David Lang, Bulgarian State Radio & Television Female Choir.
Tańczą: Maja Gilarowska, Paulina Grzęda, Marta Jankiewicz, Szymon Kleszcz, Aleksandra Kosieradzka, Monika Kropidłowska, Joanna Lach, Dagmara Rudzińska, Paulina Rudzińska, Joanna Rybacka, Anna Tułodziecka, Aleksandra Wojciechowska, Anna Wojciechowska, Urszula Zawadzka.
InDancegration
premiera grudzień 2018
Spektakl taneczny zrealizowany w ramach programu WIELOKULTUROWOŚĆ z Funduszu Animacji Kultury WPEK 2018.
Projekt InDanceGration to próba łamania stereotypów i schematów na temat „inności”, jakie powszechnie funkcjonują w naszym życiu codziennym. To poszukiwanie porozumienia i tolerancji dla odrębności kulturowej.
Mała ALICJA dorosła i jest tym lekko sfrustrowana. Stała się ALICJĄ LIDELL. Dziewczyną/Kobietą, która szuka swojego miejsca na ziemi i zadaje mnóstwo pytań. Ciasno jej w swojej codzienności. Zmęczona obowiązkami, pracą, rutyną i nieszczęśliwa młodzieńczą frustracją, postanawia znaleźć swoje miejsce na ziemi. Szuka zatem swojego WONDERLAND. ALICJA boi się wyruszyć sama. Zwołuje ekipę PRZYJACIÓŁ i z nimi rusza na poszukiwanie CZARYTORIUM. Po drodze wplątuję się w różne przygody, które pozwalają ALICJI na przemyślenie sensu swojej wędrówki. PODRÓŻ obnaża powierzchowność szukania i pytań o przyszłość. PODRÓŻ wyznacza nasze miejsce na Ziemi i odkrywa nasze prawdziwe JA. Do ALICJI, bogatszej o doświadczenia PODRÓŻY, dociera, że nasz upragniony WONDERLAND jest tam, gdzie my go sami stworzymy. Nasza KRAINA CZARÓW jest tam gdzie akurat jesteśmy. I gdzie są ci, z którymi chcemy być! Każdy może stworzyć swój WONDERLAND! ALICJA staje się KRÓLOWĄ swojej własnej KRAINY CZARÓW i może zarządzać nią (sobą) jak zechce!
Jaka jest KOBIETA? Jak ją najtrafniej określić?
Czy piosenka i taniec może spełnić to zadanie?
Kobieta/ Dziewczyna/Osoba/Człowiek- to nasze pytania. A czy widzowie znajdą na to odpowiedź? W POCZEKALNI na życie… miłość… przyszłość… wszystko może się zdarzyć. Czekanie jest pretekstem do pokazania siebie i swoich emocji. Łatwiej jest czasem uzewnętrznić się przed nieznajomymi, bo tak bardzo boimy się oceny.
Zapraszamy do konfrontacji z kobiecym poglądem na świat.
Piosenki: Martyna Jakubowicz/Goya, Kasia Kowalska, Ania Dąbrowska, Maria Peszek, Anna Maria Jopek, Dorota Miśkiewicz, Edyta Bartosiewicz, O.N.A, Hanna Rani, Stanisława Celińska, Kayah, Marika.
Występują: Monika Kropidłowska, Joanna Lach, Eliza Szewczyk, Anna Tułodziecka, Joanna Rybacka, Aleksandra Wojciechowska
Choreografia: Izabella Borkowska
Reżyseria: Darek Sikorski