Kategorie
Festiwal Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej TEN - TON Płyty

PIOSENKI JACKA CYGANA – EDYCJA II

PŁYTY FESTIWALU TEN-TON MOŻNA KUPIĆ W SKLEPIE INTERNETOWYM WYGRAJ SUKCES
Piosenki można odsłuchać na kanale YouTube wydawnictwa MTJ 

 

02ten-ton-cygan2

PIOSENKI JACKA CYGANA – EDYCJA II

Płyty CD wydawane przez Dorożkarnię w cyklu Ten Ton są ewenementem na rynku polskiej fonografii. Ich wyjątkowość polega na uwzględnieniu potrzeb edukacyjnych dydaktycznych w procesie nauczania śpiewu. Płyty Ten Ton to seria wydawnictw festiwalowych, która jest jedyną w Polsce propozycją dla trenerów wokalnych, która zawiera tzw. podkłady muzyczne (półplaybacki) niezbędne do codziennej pracy z młodzieżą. Wybór repertuaru do kolejnych krążków oscyluje wokół najwybitniejszych twórców i wykonawców polskiej piosenki. Ich pomijana przez media twórczość na nowo opracowana muzycznie stanowi wzorcowy i ponadczasowy repertuar dla młodych wokalistów.

Odsłuchaj lub pobierz w formacie mp3 tutaj ->

 


 

02ten-ton-cygan2
1. RYTM I MELODIA muzyka: Krzesimir Dębski
2. ZAKAZANY OWOC muzyka: Majka Jeżowska
3. MYSZKA WIDZIAŁA OSTATNIA muzyka: Krzesimir Dębski
4. LALECZKA Z SASKIEJ PORCELANY muzyka: Majka Jeżowska
5. POKOCHAJ JĄ Z CAŁYCH SIŁ muzyka: Majka Jeżowska
6. DŁONIE muzyka: Majka Jeżowska
7. NIEBO TO MY muzyka: Rafał Paczkowski
8. BĘDZIE TAK JAK JEST muzyka: Majka Jeżowska
9. PRZYSZLI O ZMROKU muzyka: Krzesimir Dębski
10. PADA ŚNIEG muzyka: Krzesimir Dębski

 


WYKONAWCY UTWORÓW:

Ada Piotrowska (1, 2, 4), Marta Winiczenko (2, 4), Michał Czerwiński (2, 3, 4), Sylwia Drabik (5), Karolina Kocberska (6), Julia Hertmanowska (7), Katarzyna Olasz (8), Anna Tańska (9), Paweł Usarek (10).

MUZYCY:

Studio Piosenki TŁOCZNIA DŹWIĘKÓW, Teatr ZAMIAST,
zespół instrumentalny pod kier. Jacka Piotrowskiego w składzie: Jacek Piotrowski – instrumenty klawiszowe
Michał Jabłoński – gitara
Sebastian Stanny – saksofony
Robert Luty – perkusja
Monika Malec, Sylwia Drabik, Karolina Kocberska, Julia Czaplińska – chórki
Jacek Piotrowski – aranżacja, produkcja muzyczna
Monika Malec – opieka artystyczna, przygotowanie wokalne
Jacek Piotrowski – realizacja dźwieku (Studio DOROŻKARNIA),
Andrzej Karp, Piotr Laskowski – realizacja dźwieku, mix (Studio SONUS)
Grzegorz Pohl – projekt okładki
Anna Michalak – producent
Produkcja – Dorożkarnia 2011 Nagrań dokonano w Studiu Dorożkarnia.

 


JACEK CYGAN

wg Wikipedii (http://pl.wikipedia.org/wiki/Jacek_Cygan)

Jacek Cygan – autor tekstów piosenek, tekściarz, poeta, scenarzysta, autor musicalowy, juror i organizator festiwali muzycznych, a także osobowość telewizyjna. Piosenki z jego tekstami usłyszeć można w wykonaniu m.in.: Krzysztofa Antkowiaka, Hanny Banaszak, zespołu Banda i Wanda, Ewy Bem, Haliny Benedyk, Michała Bogdanowicza, Moniki Borys, Jana Borysewicza, Tadeusza Brosia, Violi Brzezińskiej, Jarka Bułki, zespołu Deef, zespołu Dwa Plus Jeden, Haliny Frąckowiak, Magdy Fronczewskiej, Kasi Fronczewskiej, Piotra Fronczewskiego, Michała Gasza, Edyty Geppert, Edyty Górniak, Jacka Granieckiego, Moniki Gruszczyńskiej, Karoliny Gruszki (w dzieciństwie), Majki Jeżowskiej, Anny Jurksztowicz, Kayah, zespołu Kombii, Seweryna Krajewskiego, duetu Krzysiek i Rysiek, Joanny Kurowskiej, Ewy Kuklińskiej, Lady Pank, Toma Logana, Anny Józefiny Lubienieckiej, Grażyny Łobaszewskiej, Anny Mamczur, Grzegorza Markowskiego, Marty Moszczyńskiej, Zofii Nowakowskiej, Papa Dance, Jerzego Połomskiego, Krystyny Prońko, Roberta Rozmusa, Ryszarda Rynkowskiego, Piotra Schultza, Andrzeja Sikorowskiego, Wojciecha Skowrońskiego, Stanisława Sojki, Zdzisławy Sośnickiej, Pawła Stasiaka, Ani Stawieraj, Mieczysława Szcześniaka, Hanny Śleszyńskiej, Grzegorza Turnaua, Urszuli, Stanisława Wenglorza, Grzegorza Wilka, Zbigiewa Wodeckiego, Jacka Wójcickiego, Beaty Wyrąbkiewicz, Łukasza Zagrobelnego, Mariny Zacharowej, Andrzeja Zauchy, Kasi Zdulskiej, Nataszy Urbańskiej, Borysa Szyca,Naszej Basi Kochanej i Jerzego Filara

 


DLACZEGO PŁYTA TEN TON JEST WYJĄTKOWA

Płyty CD wydawane przez Dorożkarnię w cyklu Ten Ton są ewenementem na rynku polskiej fonografii. Ich wyjątkowość polega na uwzględnieniu potrzeb edukacyjnych dydaktycznych w procesie nauczania śpiewu. Płyty Ten Ton to seria wydawnictw festiwalowych, która jest jedyną w Polsce propozycją dla trenerów wokalnych, która zawiera tzw. podkłady muzyczne (półplaybacki) niezbędne do codziennej pracy z młodzieżą. Wybór repertuaru do kolejnych krążków oscyluje wokół najwybitniejszych twórców i wykonawców polskiej piosenki. Ich pomijana przez media twórczość na nowo opracowana muzycznie stanowi wzorcowy i ponadczasowy repertuar dla młodych wokalistów. Płyta Ten Ton jest też elementem niewielu działań, które pozwalają „ocalić od zapomnienia” to, co wartościowe w polskiej piosence. Jej niekwestionowanym atutem są nowoczesne i zaskakujące aranżacje wybranych utworów oraz wykonania muzyki przez instrumentalistów współpracujących z najpopularniejszymi gwiazdami współczesnej polskiej piosenki (m. in.: Edytą Górniak, Natalią Kukulską, Kayah …) Do chwili obecnej dzięki dorożkarniowemu przedsięwzięciu śpiewająca młodzież mogła doskonalić swe umiejętności wokalne wykonując piosenki z tekstami Jacka Cygana, Marka Dutkiewicza, kompozycje Seweryna Krajewskiego, Jarosława Kukulskiego i Maryli Rodowicz

 

WRÓĆ DO WSZYSTKICH PŁYT >

Kategorie
Festiwal Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej TEN - TON Płyty

PIOSENKI SEWERYNA KRAJEWSKIEGO

PŁYTY FESTIWALU TEN-TON MOŻNA KUPIĆ W SKLEPIE INTERNETOWYM WYGRAJ SUKCES
Piosenki można odsłuchać na kanale YouTube wydawnictwa MTJ 

 

03ten-ton-krajewski

PIOSENKI SEWERYNA KRAJEWSKIEGO

Płyty CD wydawane przez Dorożkarnię w cyklu Ten Ton są ewenementem na rynku polskiej fonografii. Ich wyjątkowość polega na uwzględnieniu potrzeb edukacyjnych dydaktycznych w procesie nauczania śpiewu. Płyty Ten Ton to seria wydawnictw festiwalowych, która jest jedyną w Polsce propozycją dla trenerów wokalnych, która zawiera tzw. podkłady muzyczne (półplaybacki) niezbędne do codziennej pracy z młodzieżą. Wybór repertuaru do kolejnych krążków oscyluje wokół najwybitniejszych twórców i wykonawców polskiej piosenki. Ich pomijana przez media twórczość na nowo opracowana muzycznie stanowi wzorcowy i ponadczasowy repertuar dla młodych wokalistów.

Odsłuchaj lub pobierz w formacie mp3 tutaj ->

 


 

03ten-ton-krajewski
Requested file could not be found (error code 404). Verify the file URL specified in the shortcode.
1. DOZWOLONE OD LAT 18 słowa: Krzysztof Dzikowski, Krzysztof Winkler, śpiew: Karolina Kocberska, chórki: Adrianna Piotrowska, Karolina Kocberska
Requested file could not be found (error code 404). Verify the file URL specified in the shortcode.
2. SAMA CHCIAŁA słowa: Agnieszka Osiecka, śpiew: Natalia Koperkiewicz
Requested file could not be found (error code 404). Verify the file URL specified in the shortcode.
3. NIE ZADZIERAJ NOSA słowa: Marek Gaszyński, śpiew, chórki: Adrianna Piotrowska
Requested file could not be found (error code 404). Verify the file URL specified in the shortcode.
4. LUDZKIE GADANIE słowa: Agnieszka Osiecka, śpiew: Małgorzata Zielińska, chórki: Monika Malec
Requested file could not be found (error code 404). Verify the file URL specified in the shortcode.
5. CIĄGLE PADA słowa: Krzysztof Dzikowski, śpiew: Sylwia Drabik, chórki: Monika Malec
Requested file could not be found (error code 404). Verify the file URL specified in the shortcode.
6. KIEDY MNIE JUŻ NIE BĘDZIE słowa: Agnieszka Osiecka, śpiew: Justyna Kuśmierczyk, chórki: Monika Malec
Requested file could not be found (error code 404). Verify the file URL specified in the shortcode.
7. TAKIE ŁADNE OCZY słowa: M. Dagnan, śpiew, chórki: Katarzyna Olasz, śpiew, chórki: Mariusz Oborski
Requested file could not be found (error code 404). Verify the file URL specified in the shortcode.
8. POGODA NA SZCZĘŚCIE słowa: Agnieszka Osiecka, śpiew: Elżbieta Głowacka
Requested file could not be found (error code 404). Verify the file URL specified in the shortcode.
9. UCIEKAJ MOJE SERCE słowa: Agnieszka Osiecka, śpiew: Weronika Kmita
10. NIE ŻAŁUJĘ słowa: Agnieszka Osiecka, śpiew: Anna Tańska

 


MUZYCY:

Studio Piosenki TŁOCZNIA DŹWIĘKÓW,
Zespół instrumentalny pod kier. Jacka Piotrowskiego w składzie:
Marek Kisieliński – gitary
Artur Lisiecki – gitara
Robert Luty – perkusja
Robert Murakowski – trąbka, flugelhorn
Jacek Piotrowski – instrumenty klawiszowe, programowanie
Piotr Żaczek – gitara basowa

Jacek Piotrowski – aranżacja, produkcja muzyczna
Monika Malec – przygotowanie wokalne
Jacek Piotrowski, Andrzej Karp – realizacja dźwieku, mix (Studio Dorożkarnia)
Bartłomiej Kuźniak – mastering (Studio 333)
Anna Michalak – producent
Robert Lurty gra na instrumentach Evans, Meinl, Taye, 04D
Grzegorz Pohl – projekt okładki

Produkcja – Dorożkarnia 2011
Nagrań dokonano w Studiu Dorożkarnia.

 


SEWERYN KRAJEWSKI

wg Wikipedii (http://pl.wikipedia.org/wiki/Seweryn_Krajewski)

Seweryn Krajewski (ur. 3 stycznia 1947 w Nowej Soli) – polski kompozytor, wokalista, multiinstrumentalista i gitarzysta muzyki pop, obdarzony głosem o charakterystycznej barwie i szerokich możliwościach, zarówno jeśli chodzi o skalę, jak i możliwości interpretacyjne; były lider zespołu Czerwone Gitary.
Kompozytor wielu przebojów muzycznych, pośród których wyróżniają się: „Nie zadzieraj nosa”, „Stracić kogoś”, „Dzień jeden w roku”, „Takie ładne oczy”, „Anna Maria”, „Gondolierzy znad Wisły”, „Szary kolor twoich oczu”, „Tak bardzo się starałem”, „Dozwolone do lat 18”, „Płoną góry, płoną lasy”, „Ciągle pada”, „Słowo jedyne – Ty”, „Mam dobry dzień”, „Remedium”, „Ludzkie gadanie”, „Niebo z moich stron”, „Nie spoczniemy”, „Niech żyje bal”, „Uciekaj moje serce”, „Czekasz na tę jedną chwilę”, „Miętowe pocałunki”.
Od 1964 współpracował z zespołem Pięciolinie, następnie Czerwono-Czarnymi. W grudniu 1965 został członkiem grupy Czerwone Gitary. Krajewski, Jerzy Kossela oraz Krzysztof Klenczon byli współliderami zespołu oraz kompozytorami większości piosenek; za czasów ich współpracy grupa osiągnęła szczyt popularności. Był czołowym solistą sopockiego klubu muzyki młodzieżowej Non Stop. Od 1970 lider Czerwonych Gitar. Krajewski prowadził także działalność solową. Nagrał albumy długogrające utrzymane w stylistyce muzyki pop (m.in. „Baw mnie”, „Lubię ten smutek. Opowieści muzyczne vol. I”, „Jestem”), a także bardziej wysublimowane ballady do słów Agnieszki Osieckiej („Strofki na gitarę”, „Części zamienne. Strofki na gitarę 2”). Autor muzyki filmowej, m.in.: „Och, Karol”, „Kochankowie mojej mamy”, „Wakacje w Amsterdamie”, „Kogel-mogel”, „Galimatias, czyli Kogel-mogel II”, „Uprowadzenie Agaty”, serial „Jan Serce”, serial „Kopciuszek”. Komponował również przeboje dla innych wykonawców (m. in. Irena Jarocka – „Gondolierzy znad Wisły”, Urszula Sipińska – „Trzymając się za ręce” (ballada wykonywana również przez Czerwone Gitary), Maryla Rodowicz – „Niech żyje bal”, Krzysztof Krawczyk – „Spieszmy się”).
W 2008 ukazała się płyta Edyty Geppert „Nic nie muszę” z kompozycjami Krajewskiego w aranżacji jazzowego pianisty Krzysztofa Herdzina. W 2009 ukazały się płyta z jedenastu kompozycjami Krajewskiego do wierszy Karola Wojtyły. Ponadto w 2009 ukazały się płyty: Andrzeja Piasecznego pt. Spis rzeczy ulubionych, na którą muzykę skomponował Seweryn Krajewski, koncertowa płyta Seweryna Krajewskiego w duecie z Andrzejem Piasecznym pt. Na przekór nowym czasom – live, wznowiona płyta pt. Jestem. Po ponad dziesięciu latach przerwy Seweryn Krajewski wrócił na estradę.
W roku 2011 przyznano mu Nagrodę Muzyczną „Fryderyk” w kategorii „Kompozytor roku” w sekcji muzyki rozrywkowej.
18 czerwca 2011 na uroczystości we Wrocławiu został odznaczony przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego Bogdana Zdrojewskiego Złotym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis

 


DLACZEGO PŁYTA TEN TON JEST WYJĄTKOWA

Płyty CD wydawane przez Dorożkarnię w cyklu Ten Ton są ewenementem na rynku polskiej fonografii. Ich wyjątkowość polega na uwzględnieniu potrzeb edukacyjnych dydaktycznych w procesie nauczania śpiewu. Płyty Ten Ton to seria wydawnictw festiwalowych, która jest jedyną w Polsce propozycją dla trenerów wokalnych, która zawiera tzw. podkłady muzyczne (półplaybacki) niezbędne do codziennej pracy z młodzieżą. Wybór repertuaru do kolejnych krążków oscyluje wokół najwybitniejszych twórców i wykonawców polskiej piosenki. Ich pomijana przez media twórczość na nowo opracowana muzycznie stanowi wzorcowy i ponadczasowy repertuar dla młodych wokalistów. Płyta Ten Ton jest też elementem niewielu działań, które pozwalają „ocalić od zapomnienia” to, co wartościowe w polskiej piosence. Jej niekwestionowanym atutem są nowoczesne i zaskakujące aranżacje wybranych utworów oraz wykonania muzyki przez instrumentalistów współpracujących z najpopularniejszymi gwiazdami współczesnej polskiej piosenki (m. in.: Edytą Górniak, Natalią Kukulską, Kayah …)

Do chwili obecnej dzięki dorożkarniowemu przedsięwzięciu śpiewająca młodzież mogła doskonalić swe umiejętności wokalne wykonując piosenki z tekstami Jacka Cygana, Marka Dutkiewicza, kompozycje Seweryna Krajewskiego, Jarosława Kukulskiego i Maryli Rodowicz

 

WRÓĆ DO WSZYSTKICH PŁYT >

Kategorie
Projekty Uncategorized

KREDENS – NA SKRZYDŁACH HISTORII

Spektakl inspirowany historiami, fotografiami, dokumentami, jakie mieszkańcy Siekierek przekazali DOROŻKARNI w ramach projektu KORZENIE SIEKIEREK. Centralnym elementem spektaklu jest duży, kuchenny kredens, pełen wspomnień i wydarzeń. Spektakl obejmuje okres dwudziestolecia międzywojennego i czasu drugiej wojny światowej i pokazuje najważniejsze postaci i wydarzenia z historii tej dzielnicy Warszawy. Towarzysząca muzyka (Carter Burwell i Lao Che), nadaje tym obrazom nieco współczesnego rysu.

Występują: Magdalena Bauer, Izabella Borkowska, Joanna Radecka, Olaf Rojecki.

Scenariusz, scenografia i reżyseria: Aleksandra Olszewska, Darek Sikorski.

Przedpremeirowy pokaz spektaklu – 26 listopada 2017 r., godz. 20.00 (obowiązuje rezerwacja miejsc).

Premiera spektaklu – 3 grudnia 2017 r., godz. 18.00 – wstęp wolny.

Prezentacja spektaklu – 18 grudnia 2017 r., – seminarium Na skrzydłach historii lokalnej – Teatr Kamienica.

Spektakl dofinansowany ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2021, w ramach Programu Dotacyjnego”Niepodległa”.

logo_pl

Kategorie
Aktualności Uncategorized

NASZ CZŁOWIEK W TARAPATACH

Mamy przyjemność porozmawiać z Anną Janotą-Bzowską – mamą  i jej 12-letnim synem Kubą, który zagrał jedną z głównych ról dziecięcych w filmie „Tarapaty”. Na deskach Dorożkarni zadebiutował 5 lat temu tytułową rolą w „Rzodkiewkowym królewiczu”.

Dorożkarnia: Film wszedł na ekrany kin w połowie września i bije rekordy popularności. Kto zdecydował, że Kuba zgłosi się na casting – mama czy syn?

Kuba: Zdecydowaliśmy oboje. Choć mama powiedziała, że to jest moja decyzja, jeśli będę chciał, jeśli mi się to podoba, to jest na tak.

Mama: Syn, stanowczo (uśmiech).To też był przypadek, że na zajęciach teatralnych w Dorożkarni pojawiła się pani reżyser. Obserwowała je i zaprosiła Kubę na casting. Ostatecznie to jednak Kuba zdecydował, że chce spróbować.

D: Kuba, zostałeś wybrany do roli spośród blisko tysiąca dzieci. Jak wyglądał casting?

K: W pierwszym etapie mailem dostałem tekst, którego musiałem się nauczyć.  Na castingu przegadywałem go z panią reżyser i dostałem jeszcze dwie kolejne sceny do nauczenia się. Drugi etap to była integracja: 10 chłopców i 10 dziewczyn. Zostaliśmy podzieleni w pary, musieliśmy sobie improwizować i ćwiczyć sceny z tekstu. Dużo rozmawialiśmy ze sobą.

D: Pierwszy dzień na planie, kto bardziej się denerwował Kuba czy rodzice?
A:
Myślę, że wszyscy razem. Syn podchodził do tego jak do czegoś nieznanego, my też mieliśmy pewne obawy – czy da radę, czy będzie potrafił się skupić, czy nauczy się wszystkiego i spełni oczekiwania reżysera.

D: Kuba, grasz dużą rolę, ciężko było ci przyswoić tekst? Zdradzisz sekret jak ci się to udało?

K: Wiele osób mówiło mi, że mam bardzo dobrą pamięć. Scenariusz dostaliśmy przed wakacjami, żeby się go nauczyć. Później, już na planie dostawaliśmy sceny na 1-2 dni w przód. Reżyserka pani Marta mówiła, żebyśmy nie wykuwali na blachę, bo i tak mogą być zmiany w trakcie zdjęć, czasem mówiliśmy coś dodatkowego.

D:  Czy rola nastolatka w dużym filmie to dla Mamy duże wyzwanie?

A: Myślę, że dla mnie to przyjemność patrzenia na to co powstało. Dostrzegam w synu mnóstwo cech, które ma też jego filmowy bohater. Z drugiej strony widzę też Kubę, który czasem reaguje inaczej niż w domu. Czy to nastolatek czy kilkulatek, dla rodzica to zawsze dziecko. Do końca życia.  (śmiech)

D: A Kuba na co dzień? Jaki jest, co go kręci? 

A: Myślę, że jest otwartym i bardzo chłonnym dzieckiem, które uczy się przez poznawanie i dotykanie. Nie jest typem samotnika, który siedzi w kącie i czyta książki. Chce poznawać świat przez doświadczenie, żyć tym, co go intryguje. Być może dlatego tak dobrze odnalazł się w roli filmowego Olka. Na planie wszyscy z ekipy mówili, że codziennie mieli 100 pytań od Kuby: a jak to działa, a jaki jest efekt tego, a jak to jest zrobione, dlaczego tak a nie inaczej, jak to ustawić?

D: No tak, to jak radziłeś sobie Kuba na planie zdjęciowym?

K: Ooooj, plan zdjęciowy to przede wszystkim baaardzo dużo czekania. Dzień wyglądał tak, że kręciliśmy sceny już nie pamiętam ile godzin, potem mieliśmy przerwę godzinną na obiad, potem znowu kręciliśmy sceny, a  potem wracaliśmy do domu. Zdjęcia trwały w różnych porach, czasem od rana do popołudnia, czasem od 17.00 do 22.00, ale były też sceny które kręciliśmy nad ranem. Plan był ustawiony od godziny trzeciej w nocy do południa, więc trzeba było bardzo wcześnie wstać.

D: Wielu młodym ludziom wydaje się, że gra w filmie to przede wszystkim świetna zabawa, ale przecież ta super przygodo trochę Cię kosztowała.
K:
Tak, musiałem zrezygnować z połowy wakacji i ze szkoły w pierwszych 3 tygodniach roku szkolnego. Potem musiałem nadrabiać zaległości, ale jakoś mnie nie zasmuciło to, że nie będę do niej chodził. Straciłem wakacje, ale drugiej strony moimi wakacjami było kręcenie filmu. To prawda była to praca, ale bardzo przyjemna.

D: Ktoś wspierał Cię na planie?
K:
Na plan przywoził i odwoził mnie Tata, a tam  wspierała mnie cała ekipa. Wszyscy byli super mili. Poznałem Dawida z reżyserii w Łódzkiej Szkole Filmowej, zaprzyjaźniliśmy się i dużo czasu ze sobą spędzaliśmy.  

D: Premiera za Tobą. Jesteś jeszcze bardzo zajęty pokazami, spotkaniami z widzami, wywiadami?  Wyspałeś się już?

K: Ze spaniem nie mam problemu, bo spotkania są zwykle o normalnych porach. Czasem jeździmy gdzieś na pokazy np. ostatnio byliśmy w Sosnowcu i Gliwicach. Nie jest  to męczące, jest to bardzo przyjemne.

D: O co najczęściej pytają widzowie?

K: Ooooj, pytają o bardzo dużo rzeczy (śmiech). Prezenterów i dziennikarzy interesuje jak trafiliśmy do filmu, jakie są nasze zainteresowania. W czasie spotkań są też pytania o konkretne sceny z filmu, o sceny kaskaderskie ze spadaniem, sceny ze sztucznymi rzeczami (np. sztuczną krwią) i o te, których nie ma na ekranie, ale są w książce.

D: Mama zdradziła już, że jesteś niezwykle ciekawym świata nastolatkiem. Masz wiele zainteresowań, z jednej strony sport, z drugiej teatr w Dorożkarni, a jest jeszcze szkoła. To całkiem sporo, nie masz czasem dość?

K: Nie jest źle. Jakoś udaje mi się to wszystko pogodzić, nie mam kłopotów nauce. Chodzę na zajęcia z akrobatyki, trenuję pływanie, czasem też ćwiczę sam, ale mam też takie dni, że nie robię nic.

D: Aniu, wiemy, że będąc nastolatką także występowałaś na scenie. Pochwal się.

A: Było ciekawie, to były lata 80-te ubiegłego wieku, ja mniej więcej w wieku Kuby. Śpiewałam w kościelnej scholi  i wraz z innymi dziećmi zostałam zaproszona do udziału w projekcie, który później przerodził się w Teatr Muzyczny Pantera. W Panterze zostałam aż do matury.

D: Myślisz, że Twoje artystyczne doświadczenia miały wpływ na Kubę? Wszak to mama przyprowadziła go na zajęcia teatralne.

A: Mam filozofię, że takie zajęcia teatralne są potrzebne każdemu dziecku po to, by później w życiu dorosłym nie mieć problemu z wystąpieniami publicznymi, z wypowiadaniem się. Taką wewnętrzną większą pewność siebie można opanować właśnie w ten sposób.
Dlatego zapisałam Kubę na zajęcia przedszkolne w Dorożkarni. Żeby przez zajęcia rytmiczno-artystyczne oswoił się z występowaniem, żeby był między innymi dziećmi, żeby potrafił  zapanować nad stresem. To miała być przygoda, nie było planu, że Kuba ma być aktorem. Absolutnie.

D: Kuba, chciałbyś wystąpić jeszcze w filmie?

K: Chciałbym, ale chyba jak będę trochę starszy. No chyba, że nadarzyłaby się super okazja, super film.

D: A jaki to jest super film?

K: Na przykład „Tarapaty 2” (uśmiech), choć raczej nie ma szans na to.  

D: Dlaczego warto obejrzeć „Tarapaty”?

K: Po pierwsze dlatego, że jest to polski film, co rzadko się teraz zdarza. Dużo osób pyta, kiedy będzie następny taaak dobry film. Po drugie jest to film dla dzieci, ale nie tylko,  wielu starszym osobom też się podoba. Po trzecie jest to film emocjonujący, przygodowy z elementami grozy, ale ta groza nie jest straszna. Jeszcze ani jedno dziecko nie powiedziało, że to był słaby film.

D: Co byś poradził dzieciom, młodzieży, którzy chcieliby wystąpić w filmie? Twoje 3 rady, co warto zrobić, żeby takie marzenie zrealizować?

K: Po pierwsze szukać różnych castingów i śmiało na nie chodzić. Po drugie chodzić do Dorożkarni na zajęcia teatralne (uśmiech). Po trzecie wierzyć w siebie i nie poddawać się, nawet jeśli nie dostanie się do filmu za pierwszym razem. Często tak jest, że jest się dobrym, ale potrzebna jest inna osoba, bardziej pasująca na przykład wyglądem do danej roli.

D: A co mama podpowiedziałaby rodzicom dzieci marzących o roli w filmie?

A: Żeby nie naciskali (uśmiech), żeby nie robili nic na siłę, żeby to wyszło od dziecka. Jeśli to ono będzie chciało, będzie to naturalną konsekwencją uzdolnień, które ich pociechy mają.

D: Jak wspierać dzieci w ich zainteresowaniach artystycznych?

A: Myślę, że rolą rodziców jest dać im szansę poznania. Niech próbują różnych rzeczy w życiu – gry na gitarze, gry w teatrze, śpiewania na scenie. W Warszawie jest tyle możliwości, które wymagają tylko zaangażowania rodziców w kwestii dojazdu. Dzieci powinny próbować i szukać tego, czego same chcą. Klucz do sukcesu to robić to, co się lubi.

D: Pięknie dziękujemy za rozmowę.

 

Rozmawiała: Aleksandra Antolak.

 

 

Kategorie
Projekty Uncategorized

GRA PLANSZOWA – KORZENIE SIEKIEREK

KORZENIE SIEKIEREK to przygodowa gra planszowa dla grupy od 2 do 6 graczy powyżej 8 roku życia. Trwająca ok. 120 min. rozgrywka przybliża wydarzenia i postaci związane z Siekierkami, częścią dzisiejszego Mokotowa.

Gra związana jest z historią lokalną, którą Dom Kultury DOROŻKARNIA zgromadził dzięki współpracy z mieszkańcami w projekcie Korzenie Siekierek. Plansza do gry została oparta na bazie  planu Siekierek sprzed 1945 roku, który powstał w trakcie spotkań z mieszkańcami. Zaznaczone na niej domy, dworki czy drogi istniały naprawdę, a gracze dowiedzieć się mogą więcej na ich temat, korzystając z wirtualnej mapy na stronie www.korzeniesiekierek.pl.

Edukacja i inspirowanie do samodzielnego poznawania historii  stanowią główny cel gry – oczywiście obok dawania okazji do dobrej zabawy. Uczestnicy wcielają się w przedstawicieli tradycyjnych zawodów związanych z Siekierkami, jak piaskarz wydobywający surowiec z dna rzeki, wikliniarz wyplatający kosze czy dorożkarz. W trakcie rozgrywki biorą zaś udział w wydarzeniach rozgrywających się na tych terenach. Czasami będą to drobne epizody związane z życiem codziennym, czasami zaś – kluczowe zdarzenia mające wpływ na bieg historii, jak np. te związane z powstaniem styczniowym, drugą wojną światową czy… objawieniem Matki Boskiej w 1943 r.

Wydarzenia różnią się poziomem trudności, a zwycięża ten gracz, który jako pierwszy z powodzeniem weźmie udział w trzech wyróżnionych jako najtrudniejsze. Nie oznacza to jednak, że gra oparta jest wyłącznie na rywalizacji. Konieczna będzie także współpraca z innymi, umiejętność przewidywania oraz po prostu ciekawość świata, bez której podobnie jak w życiu, daleko się nie zajdzie.

Ilustracje do gry przygotowały malarki:  Anna Emalianowa i Aleksandra Iwanowa, oprawę graficzną stworzył Jakub Różycki, autorem gry jest Wacław Leśniewski.

Premiera gry odbyła się 21 października 2017 r. podczas wielkiej imprezy PLANSZÓWKI na NARODOWYM.  Grę stworzyli Dom Kultury DOROŻKARNIA oraz zespół projektantów z firmy Games Development.

20171021_15372820171021_13013820171021_15405220171021_13014420171021_125221

 

Korzenie Siekierek-59Korzenie Siekierek-141Korzenie Siekierek-62 Korzenie Siekierek-90Korzenie Siekierek-125Korzenie Siekierek-13Korzenie Siekierek-43

 

Korzenie Siekierek-172Korzenie Siekierek-331Korzenie siekierek-29

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcia: lightwalker photography

Dofinansowano ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach Programu „Patriotyzm Jutra”.

Webmhp3

 

 

Film: Jacek Różański


Kategorie
Uncategorized

SKŁAD KSIĄŻEK – Punkt Biblioteczny na Siekierkach

Skład Książek – punkt biblioteczny mokotowskiej Wypożyczalni Kompletów Książek funkcjonujący w Domu Kultury Dorożkarnia.

Aby zostać czytelnikiem wystarczy przyjść z dowodem osobistym w godzinach otwarcia (wtorek i czwartek, godz. 16.00 – 19.00) i zapisać się. Za osoby niepełnoletnie poręczają rodzice lub opiekunowie prawni.

Oferta:

–  467 wol. książek, a wśród nich są powieści, biografie, reportaże, leksykony, książki dla młodzieży i dzieci, książki z dużym drukiem;

– w tym 40 tytułów książki mówionej, czyli audiobooków  o różnorodnej tematyce.

Komplet książek jest systematycznie wymieniany, każdy czytelnik może zgłosić osobie prowadzącej punkt biblioteczny  swoje sugestie dotyczące doboru  tytułów.

Kategorie
Projekty

WIKLINOPRZESTRZEŃ

Wiklinoprzestrzeń – cykl warsztatów wprowadzających uczestników w świat wikliny, nawiązujący do korzeni wikliniarstwa na Siekierkach. Wiklina to nie tylko kosze, kapelusze i przedmioty codziennego użytku, ale również materiał do tworzenia sztuki, także sztuki przestrzennej. Wiklina to ciekawe w formie elementy przestrzenne, konstrukcje architektoniczne i rzeźby.
Dzieci i dorośli tworzyli prace według autorskich koncepcji.

Warsztaty prowadził Adam Bieńkowski – plastyk, pracownik Ośrodka Wzornictwa Przemysłu Wikliniarskiego „Cepelia” w Warszawie, wieloletni instruktor Miejskiego Domu Kultury w Otwocku, gdzie prowadził pracownię wikliniarską. Ostatnio związany z Ośrodkiem Szkoleniowym Stowarzyszenia „Akademia Łucznica” w Łucznicy – prowadzi tam warsztaty i szkolenia wikliniarskie, również z osobami niepełnosprawnymi), komponuje przestrzenne formy ogrodowe. Autor wielu wystaw wyrobów z wikliny i malarstwa, głównie w Otwocku i okolicach.
<<<powrót


imag3756 img_0289 img_0290 img_0293

img_0295 img_0296 img_0298 img_0304 img_0317 img_0319 img_0320 img_0322

Kategorie
taniec ZAJĘCIA

PRACOWNIA TANECZNA dla PRZEDSZKOLAKÓW

prowadzi: Mateusz Osowski – choreograf, tancerz 

czas trwania: 50 minut
cena: 110 zł miesięcznie (4 zajęcia)

środy, godz.
18.00 – 18.50

dla dzieci 4 – 5 lat

Na tych zajęciach dzieci poznają podstawowe kroki zaczerpnięte z różnych stylów tańca, które pozwolą im rozpocząć piękna przygodę z tańcem. Zajęcia dla przedszkolaków to przede wszystkim rozwój koordynacji ruchowej i poczucia rytmu poprzez zabawę. Dzieci spróbują nauczyć się swych pierwszych choreografii, by wystąpić na scenie Dorożkarni.

Wiedza, czyli o czym mówimy na zajęciach? 
Mówimy o szeroko pojętym tańcu, o różnych stylach i technikach, o krokach tanecznych i rytmach.

Umiejętności, czyli co ćwiczymy?
Ćwiczymy ogólną koordynację ruchową, poczucie rytmu i odpowiednią postawę ciała. Wzmacniamy różne partie mięśni.

Postawa, czyli co rozwijamy?
Rozwijamy przede wszystkim pewność siebie i wyobraźnię oraz umiejętności pracy grupowej.

Kontakt z prowadzącym: biuro@dorozkarnia.pl 

zapisz się!

Tutaj znajdziesz REGULAMIN ZAJĘĆ I WYDARZEŃ W DOMU KULTURY DOROŻKARNIA_2024_25

Jeśli jesteś rodzicem dziecka ze szczególnymi potrzebami skontaktuj się z naszą koordynatorką dostępności: ewa.jezewska@dorozkarnia.pl.

Kategorie
MAL MIEJSKIE PROGRAMY

Miejsce Aktywności Lokalnej

 

Miejsce Aktywności Lokalnej (MAL) Siekierki to: 
  • Przestrzeń fizyczna – nieodpłatne udostępnianie sal w Dorożkarni na realizowanie działań niekomercyjnych dla społeczności lokalnej np. akcji charytatywnych, spotkań pasjonatów, koncertów zespołów amatorskich, wernisaży lokalnych artystów, bezpłatnych warsztatów tematycznych 
  • Wsparcie Waszych pomysłów – wspólna organizacja działań społecznych dla mieszkańców i mieszkanek osiedla Siekierki, które sprzyjają nawiązywaniu sąsiedzkich relacji, rozwojowi pasji czy aktywnemu spędzaniu czasu wolnego w najbliższej okolicy. 

Jeśli masz pomysł na działanie na Siekierkach śmiało pisz na adres: katarzyna.salinger@dorozkarnia.pl 

W ramach MAL-u Siekierki zorganizowaliśmy już: 
  • Fotospotkania na Siekierkach – warsztaty fotograficzne (2 razy w miesiącu)
  • „to właśnie MIŁOŚĆ” – walentynkowa sesja fotograficzna
  • „Morsjanin” – wystawa fotograficzna Łukasza Sakowskiego i Cezarego Tkaczyka
  • Planszówki z grupą CzeSiek i Zgrana Szafa – comiesięczne spotkania dla miłośników gier planszowych; 
  • Warsztaty pasjonatów i pasjonatek z okolic Siekierek: warsztaty pielęgnacji skóry, warsztaty genealogiczne, warsztaty „Od listka do korzenia”, warsztaty z jogi głosu, warsztaty z dziergania itp.; 
  • Wyprzedaże garażowe; 
  • Literackie kolacje na Siekierkach – projekt związany z pisaniem reportaży o codziennym życiu na Siekierkach; 
  • Wernisaże i wystawy prac: „Wyrazy myśli i przeżyć” (Andrzej Popiel), „Moje kropki – Ona i On” (Ula Świerad)  
  • Zimowy Plac Zabaw – otwarta przestrzeń dla rodziców z małymi dziećmi, dostępna w okresie zimowym. 

 

Kategorie
Galeria Dorożkarni

Mikromuzeum – Zakątek Siekierkowski

 

Z okazji obchodów 100-lecia stołeczności Siekierek w Dorożkarni została zaaranżowana przestrzeń nawiązująca do przeszłości osiedla. Dzielimy się niezwykle bogatą historią w niestandardowy sposób.

Na magnetycznej ścianie umieszczone zostały historyczne, niezwykłe, bo pochodzące z rodzinnych archiwów siekierczan, fotografie. Bywalcy Dorożkarni mogą w dowolny sposób je przestawiać, tworzyć kolaże, układać własne opowieści i kompozycje.

Materiały audiowizualne, nagrania dźwiękowe oraz cała galeria fotograficzna jest umieszczona na monitorze.

Od 2018 roku nasze mikro muzeum uczestniczy w międzymuzealnej grze miejskiej  „Raz, dwa, trzy, warszawiakiem jesteś Ty”. 

Koordynatorem gry jest Muzeum Powstania Warszawskiego.

Content | Menu | Access panel